Aasia, Riigid, kus olen reisinud, Vietnam

Sellest, kuidas me politsei kinni maksime

Mui Ne-see jõudsime kohale veel ilma, et Joosepist rangjalgne ussike saaks. Seda peab aga tunnistama, et bussifirmal ja meil oli lõppsihtkohast täiesti eri arusaam. Google maps oli küll meie poolt, kuid siin riigis ei saa muud moodi kui lihtsalt minna lasta ja pakutava mitte sobimise korral ise parem (ja reeglina ka odavam) lahendus leida. Nii otsustasime ka loobuda sellest variandist, et meile kohekohe organiseeritaks minibuss majutuskohta, vaid sinna ise kuidagi saada. Majutuskohta 5,9 kilomeetrit.

Ei Grab ega Uber seal senini teadmata põhjustel ei töötanud. Taksojuhid olid täielikud šaakalid, kuid taksosid mina siin riigis ei usalda mitteüksteps. Leidsime aga mõned kohalikud ühe 🚌-märgi juures seismast ning saime kehakeele abil teada, et peagi on bussi oodata. Hinnaks 10 000 dongi. Hiljem küll selgus, et see oli kohalikuhind. Meie jaoks oli pilet 16 000.

Peatuskohaks Quoc Dinh guesthouse. Hostelit haldav tädi maxtore, lisaks ka senini parima inglise keelega vietnamlane, keda me kohanud. Ăśhe öö hinnaks 17.5 EUR ehk 21 USD ehk 476000 dongi. Siin ongi USA dollar jumal ning paljudes kohtades ajadki ilma dongita läbi. USA dollareid dongideks vahetades on ka võrreldes teiste valuutadega parim kurss (vahetamisel veelgi parema kursi saad mingitest suhtsuvalisena näivatest kullaäridest – mina guugeldasingi “best places to exchange money in Ho Chi Minh”).

Vaade meie hostelist – 3,5 lehma.

Hostelis oli hinna sees hommikune puuviljataldrik ning kohv. Niisamuti saab sealt päristoitu tellida, mille eest kahe hommikusöögi puhul kokku maksime 90 000 dongi (veidi rohkem kui 3 eurot). Sealt rentisime ka rolleri, et minna vaatama Mui Ne kuulsaid liivaluiteid.

Mui Ne ongi tuntud kahe vaatamisväärsuse poolest:

• Red/white sand dunes. Olime lugenud, et valge kõrb ehk doi cat trang on punasega (don hong) võrreldes tunduvalt muljetavaldavam. Tegu ongi pisikese mini-Saharaga, mis on lasknud pidevatel ookeanituultel end kanda ikka suht lampus maximus asukohta ja sinna siis käiakse turiste viimas “safarituuridele” mõttetult suure raha eest. Meie tuuri ei teinud, kohal käisime aga ära kĂĽll. Oma algatusel sealkäik on 15 000 inimene ja parkimise eest maksime veel 5000.
    Tundus täitsa ehe kõrb

Aga tuul oli sinna lihtsalt paar kuhja loonud. Kuhjadel ja kuhjade vahel sai teha nii džiibi- kui ka ATV-sõitu, millest meie loobusime. Muuseas muutis see masinapõrin kogu kõrbeelamuse tehislikuks. Liiv oli muidu megakuum ja tallad põlenud. Pildilgi Joosep kahekümnendal veepausil.
  • Fairy Springs. See on kusagil 2 km-pikkune jalutuskäik, mis on läbi vee. Algab see peaaegu mere äärest ja lõpeb “kosega”. Meie kogemata alustasime lõpust ja ei teinud seda kogu pikkuses äragi, sest see oli kõike muud kui looduslik ja ilus. Juba lonely planetist saab lugeda, et näha võib selle jalutuskäigu jooksul mitmeid suveniiripoode kui ka hulganisti prĂĽgi. PrĂĽgi on Vietnamis nagunii teema, mistõttu tahke prĂĽgi meid ei ĂĽllatanud ega tagasi pöörduma pannud. Suureks ĂĽllatuseks aga on vietnamlaste seas populaarne harrastada ĂśLIvaljut prĂĽgimuusikat ehk mingitsorti vietnami-träna, mis kostus juba paarsada meetrit enne esimest suveniiripoodi ning selle juurde jõudnuna muutus talumatuks. Mingis mõttes saime aga positiivse ĂĽllatuse sealt ka, sest PEAAEGU lõpuni tundus, et me ei maksa seal käimise eest midagi, kuid lõpuks roomas kusagilt kivi alt välja mingi pisike mees, kes väitis, et ta “kogu aja meie rollerit valvas”. Kena temast.. Pildistada seal väga ei viitsinud, kuid olen ka teistelt backeritelt kuulnud, et need ilusad pildid googleis ja tegelikkus päris võrreldavad just ei olnud.

Mui ne kalleim (ja meelierutavaim) atraktsioon? See, kuidas me endale ”rolleriload” ostsime. Olin lausa nii rumal, kĂĽsimaks, et kas me siis mingi paberi ka saame selle kohta, et “7 päeva päeva võime nĂĽĂĽd rolleriga vabalt ringi sõita, isegi kui meil rollerilube ei ole”. Onu naeris näkku. Aga pagan, ma ilmselt naeraks ka kui oleks suutnud suvalise Eesti tulnud välismaalase peatada, visata talle ette eelmisel päeval (või siis aasta tagasi, sest olen avastanud, et see on lihtne teenistus kuna välkarid on niiiiiii uskumatult rumalad) välja prinditud “Eesti seaduse“ ingliskeelse versiooni, kus on kirjas, et ta peab mulle kohe seal ja nĂĽĂĽdsama maksma 1 000 000 – 1 200 000 dongi ehk 40 euri võinii.

Meie kergendasime oma rahakotti 700 000 dongi võrra. Juba mõte miilitsaga trahvi suuruse üle kauplemisest tundub sürrealistlik. Ega mendile ju menti ka kutsuda saa. Hiljem majutuskohast kuulsime, et 200 000 on suht max, mida võiks maksta. Niisamuti kuulsime ühtedelt hollandlastelt, et nemad on politsei märguandeid lihtsalt eiranud ja teeselnud, et just sel hetkel midagi teisel pool teed näevad.. Muidugi, miks peaksidki onklid viitsima neile järgi sõita kui meiesugustele saab lihtsalt täierauaga silmade vahele virutada.

Ă•nnelik politseikinnitaguja.

Nii palju, kui oleme nüüd maad kuulanud, siis tundub, et mendisituatsioon on päevakorraline vaid Mui Ne-s, sedagi vaid teel valgesse kõrbe ja isegi seal viitsivad nad ainult lõunani olla, minnes pärast seda kõigi kamraadidega kergelt saadud raha laristama.. kuni järgmise päevani, mil on neil õnn rajalt maha võtta lollimaid või sama lolle kui meie.

Muuseas oleme absoluutselt kõigi seniste bussipiletite eest maksnud rohkem kui teised backerid, kellel lähte- ja sihtkohad olnud samad. Hakka juba või arvama, et meil MONEYBAG-tempel otsmikule löödud. Ja mina veel julgesin eelmises postituses vihast kauplemist soovitada..

Veidral kombel aga on meie paaripäevase Vietnamireisi jooksul just see politseile altkäemaksu andmine olnud kõige ägedam asi, mida me seni teinud. Nende onude juurest ära sõites naersime mõlemad nii südamest, et pidime kilomeetri pärast rolleri jälle seisatama, et end koguda.

Mui Ne ise tegelt oli täitsa nunnu.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )